روش های افزایش فروش اینترنتی
نوشته شده توسط : ساحل

به دلیل رقبای قدیمی و جدیدی که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود، آشنایی با روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات کامیابی در کسب‌و‌کار است.

فروشندگی یک علم است که به سرعت با تکنیک‌های جدید به روز می‌شود. مهم نیست کسب و کار شما چیست، آنچه در گذشته پاسخ می‌داد امروز به اندازه کافی جوابگو نیست.

زمانی برای امتحان و خطا نیست، اکنون موعد فروش است زیرا در یک چشم بر هم زدن رقبای جدید ظاهر می‌شوند، محصولاتی مانند وارد بازار می‌شود و به سرعت بازار را فرا می‌گیرد. برای حفظ موقعیت خویش در بازار و کاهش امتحان و خطا همواره به تعقیب یادگیری باشید.

مهم نیست که فرآورده یا خدمات شما چقدر عالی است، پولی به دست نخواهید آورد مگر مشتریان شما را بشناسند و مایل به خرید از شما شوند.
هر کسب و کاری زمان‌های سختی را پشت سرگذاشته است، نه به این انگیزه که مشتریان مایل نبودند خرید کنند. بلکه به این علت که مشتریان خفته حتی نمی‌دانستند این چنین محصولات و خدماتی هستی دارد. دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها این است که نمی‌توانند مشتریان مناسب خویش را پیدا و حفظ کنند و هیچ وقت مشتری کافی ندارند.

برای خیلی از افراد بازاریابی و تبلیغات کار مشکلی است و نمی‌دانند از چه طریقی این کار را سپریدن دهند الی بهترین نتیجه را بگیرند. در اینجا ۲۴ روشی را که می‌توانید خدمات و کالای خود را بازاریابی کنید، رسیدگی می‌کنیم.

بسیاری از روش‌های بازاریابی و تبلیغات مشابه رادیو، تلوزیون، بیلبورد و مجلات و روزنامه‌ها زیاد هزینه‌بر است و پسندیده بسیاری از کسب و کارهای کوچک‌تر نیست. ولی بسیاری از مدیران هوشمند از روش‌های بهینه‌ای برای جذب مشتری استفاده می‌کنند که بقای آنها را حفظ می‌کند.

پیشرفت-در-فروشندگی

۱. اهداف فروش را مشخص کنید
با فهم بازاری که در آن مشغول به پیشه هستید آغاز کنید.

چه کاری را متمایز از رقبا انجام می‌دهید؟ برتری رقابتی شما چیست؟

چگونه به این بازار منظور کم و بیش می‌شوید؟

چقدر خرج حاضرند به شما بپردازند؟

افرادی که به خدمات شما نیاز دارند چه کسانی هستند؟

چه سوالاتی دارند که می‌توانید به آنها پذیرش دهید؟

اگر نمی‌توانید به این سوالات به راحتی پاسخ بدهید، شغل اصلی خود را در این مرحله، بر روی وضوح و شفافیت پیشه و قصد خود بگذارید. شما باید بدانید چه چیزی را به چه کسانی و با چه هدفی می‌فروشید. علاوه بر این برای فروش خود اعداد و ارقامی تعیین کنید که براساس آن پیش بروید.

۲. اهداف را به بخش‌های کوچکتر بخش کنید
نتایج مد نظر (فروش ماهانه، هوده هر فروش و غیره) را مشخص نمایید الی امکان ارزیابی ترقی وجود داشته باشد. اهداف مشخص، ذهن شما را متمرکز کرده و فعالیت‌های شما را هدفمند می‌سازد.

برای هر ماه برنامه‌ای داشته باشید. به این شکل به راحتی می‌توانید با توجه به نتایج به دست آمده اثربخشی برنامه خویش را مشخص کنید

می‌خواهید هر ماه چقدر فروش داشته باشید؟

چه برنامه‌ای برای پاسخگویی بهتر به مشتریان دارید؟

از هر فرآورده تصمیم دارید تا چه میزان فروش داشته باشید؟

بیشتر بر روی فروش کدام محصولتان تمرکز دارید؟

۳. نیازهای مشتری را به او بفروشید تکنیک-های-فروش-بیشتر
همیشه این پیش‌فرض را در عقیده داشته باشید که مشتریان چیزی را می‌خرند که فکر می‌کنند به آن نیاز دارند. چگونه می‌توان آنها را متقاعد کرد که به محصولات شما دربایستن دارند؟

مزایای محصول که باعث کاهش هزینه‌، وقت و حل مشکلات می‌شود را برجسته کنید.

ویژگی‌های فرآورده مانند وزن، رنگ، اندازه محرک اصلی خرید نیست. به خریدار نشانه دهید:

در صورت خرید چه کاری را راحت‌تر می‌تواند اتمام دهد؟ چه احساس بهتری پیدا می‌کند؟ چه ارزشی به زندگی او اضافه می‌شود؟ چه تغییر مثبتی در سبک زندگی او ایجاد می‌شود؟ محصول چگونه باعث صرفه‌جویی در موعد و خرج مشتری می‌شود؟

همیشه می‌توانید در محصولات خود بسته به احتیاج تغییراتی به وجود بیاورید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.

۴. به مشتریان توجه پرتو دهید
بازاریابی دهان به دهان، شفا مهارت‌ فروش و به کارگیری سوالات استراتژیک کلید بازاریابی هدفمند است. با پیگیری دقیق خواسته‌های مشتریان و راه‌اندازی خدمات مشتریانِ باکیفیت، باعث حفظ بازار خود شوید. مشتریان دوست دارند بدانند به آنها پروا دارید و برای شما مهم هستند.

زمانی که مشتریان بدانند که فرآورده شما چه کمکی به آنها می‌کند و چه مزایایی دارد، فروش به مراتب راحت‌تر می‌شود. به علاوه اگر آنها از خرید خوشنود باشند به یک کانال تبلیغ کننده برای شما تبدیل می‌شوند.

افراد تبلیغات غیرمستقیم (توصیه افرادی که به آنها اعتماد دارند) را راحت‌تر می‌پذیرند و تاثیری به مراتب اغلب از تبلیغات سر راست دارد. با مشتریان به شکلی رفتار کنید که احساس کنند “ویژه” هستند.

۵. فروش هدفمند داشته باشید
در هر مرحله بدانید که به چه کاری مشغول هستید و به چه دلیلی این شغل را انجام می‌دهید.

چه کسانی منظور فروش قرار می‌گیرند و چرا؟

می‌خواهید به آنها چه پیامی بدهید و برای چه هدفی؟

خدمات شما چه پیشنهاد ویژه‌ای برای مشتریان دارد؟

چه چیز جنباننده آنها برای خرید بیشتر است؟

در هر مرحله از فرآیند فروش برای تصمیمات بهتر، احتیاج به شناخت بیشتر بازاری که در آن مشغول به پیشه هستید دارید.

۶. بپرس، گوش کن و سپس عمل کن
بیشتر از هر چیز دیگری، این سه واژه خلاصه موفقیت در فروش است. سوالات شما باید حساب‌شده باشند. علاوه بر آن بر روی مهارت‌های شنیداری خویش به‌خوبی شغل کنید. سوالاتی از مشتری بپرسید که پرتو دهد منظور کمک به او را دارید.

این سوالات به شناخت بهتر قشری که با آنها در تماس هستید کمک می‌کند. به مشتری اثر دهید که به او اهمیت می‌دهید، گوش دادن کارساز مایه می‌شود که مشتریان دریافتن ارزشمند بودن بکنند.

آموزش-تکنیک-های-فروشندگی---افزایش-فروش

۷. به دنبال یادگیری بیشتر باشید
نقاط ناتوانی خود را بشناسید. اهدافی تنظیم کنید تا ناچار شوید کارهایی سپریدن دهید که برادر ندارید، ولی برای پیشرفت شما لازم است. تصویر یک فروشنده موفق را در ذهن خود حفظ کنید.

همانند یک اسفنج آنچه را که برای پیشرفت کاری بیچارگی دارید جذب کنید و همش به پیگیری یادگیری بیشتر باشید. برای موفقیت در فروشندگی مطالعه را به بخشی از برنامه یومیه خود تبدیل کنید. فروشندگی نیز مثل هر کاری ترفندهای خاص خود را دارد.

۸. دیدگاه مثبتی به کارتان داشته باشید
نگرش مهارشدنی است و می‌توان بر ترس‌ها غلبه کرد. باورهایی که کامیابی شما را اندک می‌کند تغییر دهید. از افکارتان آگاه باشید، ببینید کدام‌یک از آنها تضعیف‌کننده است و بعد از آن تعهد به تغییر را در خویش ایجاد کنید. با صرف سررسید و کوشش می‌توانید به فردی که می‌خواهید تبدیل شوید.

نگرش مهم‌ترین افزار فروش است. هر چیزی که انگیزشی، مثبت و خوش‌بینانه است را گزینش و از آن برای حفظ نقطه نظر مثبت و متمرکز پایدار گذاشتن بر هدف استفاده کنید.
۹. با مشتریان در یک تیم باشید
بسیاری از فروشندگان فقط می‌خواهند بفروشند، به هر شیوه و روشی که شده است! آنها فراموش می‌کنند که خرید مشتری به دلایل احساسی اتمام می‌شود. مشتری زمانی که نسبت به خرید پرماسیدن خوبی داشته باشد خرید می‌کند.

بیشتر در نقش یک رایزن کاربلد نما شوید الی یک فروشنده سمج. نباید به مشتری این پرماسیدن را بدهید که با زبان چیزی به او فروخته شده است. مشتری باید دریافتن کند که او را راهنمایی کرده‌اید و دریافتن رضایت کند.

فروش در حقیقت، گفتگو با سایرین با هدف شفا حیات و سوداگری آنها است. اگر به این طریق به کار فروش نگاه کنید شغلی زیاد لذتبخش خواهد بود.

قبل از فروش با آنها ارتباط احسان برپا کنید تا احساس کنند هدف شما تنها فروش نیست. اگر فروش‌ مهم و سختی دارید بهتر است اطلاعات نکوداشتن از مشتری داشته باشید و در شبکه‌های اجتماعی آنها را دنبال کنید. زمینه‌های کاری و شخصی مشترکی بین خودتان پیدا کنید.

۱۰. زبان بدن را وارد فروش کنید
در یک معامله مسلما کل آنچه را که فرد مقابل در ذهن دارد بیان نمی‌کند. ولی با درک زبان بدن در فروش می‌توان به شناخت بهتری از آنها رسید. به‌طور نمونه اگر کسی به آنچه که می‌گویید علاقمند باشد، تماس چشمی استوار می‌کند و هموار می‌نشیند و کمی هم به جلو متمایل می‌شود.

روش‌های-جذب-مشتری

اما فردی بر روی میز ضرب می‌گیرد یا به گوشه ها-کناره ها نگاه می‌کند یا دست به سینه نشسته است نشان نکویی در معامله نخواهد بود.

همچنین باید از حرکات خویش آگاه باشید. در اثناء تبادل نظر سر خود را لزرش دهید لغایت نشان دهید به صحبت‌های فرد پروا دارید. توجه داشته باشید که صدایتان بیش از حد آرام و یکنواخت یا هیجان‌زده و بلند نباشد.

۱۱. با سوالات جذاب آغاز کنید
جلسات را با سوالات شروع کنید و مستقیم سراغ فروش نروید. متوجه شوید که خریدار چه می‌خواهد. وقتی درباره مشکلات مشتری گفتگو می‌کنید (کلید حل آن در دستان شماست) به شکلی رفتار کنید که دانستن نکنند مشکل مربوط به عملکرد بد و ناشیگری آنها بوده است.

سوال کنید که در چه مدتی همنشین دارند مسئله حل شود لغایت راهبند هزینه‌های بیشتر شود؟ کاشت بذر فوریت در ذهن آنها مایه می‌شود به راهکارهای شما توجه اکثریت نشان دهند.

۱۲. تمرکز روی یک بخش خاص از بازار
کمتر کسب و کاری امکانات، سررسید و بودجه کافی برای تمرکز بر روی بخش بزرگی از بازار را دارد. روی طیف خاصی از مشتریان تمرکز کنید الی در این بازار کوچک‌تر به یک برند تبدیل شوید.

شما نمی‌توانید تبلیغی بنویسید که هر فردی را به شما جذب کند و نه کالا یا خدماتی داشته باشید که پسندیده حال تمام کسان باشد. با تمرکز بر روی بخشی از بازار مشتریان شما هدفمند‌تر هستند و می‌توانید فروش بیشتری به آنها داشته باشید.

۱۳. از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید
فرقی نمی‌کند به صورت آفلاین فعالیت می‌کنید یا آنلاین. در هر چهره می‌توانید مشتریان را ترغیب کنید که در چهره معرفی کسان جدید و خرید آنها، تخفیفی یا جایزه‌ای برای آنها در نظر می‌گیرید.

در حالت ویژه، به جای تخفیف یا جایزه، درصدی از فروش را برای آنها در نظر می‌گیرید. این شیوه در هر کسب و کاری به نکویی پاسخ می‌دهد و کسب و کارهای کوچک و حتی بسیاری از فروشگاه‌های کبیر اینترنتی از این روش برای چند برابر کردن فروش خود استفاده می‌کنند.

۱۴. مشاوره بدهید
اگر پیشه شما به شکلی است که می‌توانید در آغاز با ارائه مشاوره عقیده آنها را جلب کنید، این پیشه را به چهره رایگان برای تبلیغات خود بکنید.

بسیاری از مشاغل همانند حسابدارها، مشاوران تغذیه و تناسب اندام، طراحان دکوراسیون داخلی و مشاوران بیمه می‌توانند از این طریق به احسان کاربرد کنند.

شما مشاوره را با هدف جلب اعتماد آنها سپریدن می‌دهید و صادقانه به آنها روش‌هایی برای بهبود شرایط‌شان بدهید.

۱۵. جلب رضایت مشتریان فعلی
به جای اینکه فقط به اندیشه جذب مشتریان جدید باشید، تلاش کنید هر چه بیشتر رضایت مشتریان کنونی را جلب کنید. حفظ مشتریان کنونی بسیار مهم‌تر از جذب مشتریان جدید است و خرج کمتری برای شما دارد.

به آنها تخفیف مدت‌دار، هدایا و پیشنهادهای ویژه‌ای بدهید الی پرماسیدن خاص بودن کنند. برای اینکه مشتری را هیجان زده کنید بدون اینکه از قبل اعلام کرده باشید به او تخفیف یا هدیه‌ای بدهید.

عمل فروش پسین وابستگی شما با مشتری نیست بلکه آغاز آن است.
بعد از خرید نیز با آنها تماس بگیرید و نظرشان را در ارتباط با فرآورده و خدمات جویا شوید. ترغیب کردن مشتریان راضی، به خرید دوباره، به مراتب راحت‌تر از مشتریان جدید است لغایت برای اولین بار از شما خرید کنند.

برای مدیریت بهتر مشتریان بانک اطلاعاتی از اسامی و خریدهای قبلی و پیشینه آنها داشته باشید. اگر مشتریان زیادی دارید از نرم افزارهای مدیریت مشتریان استفاده کنید.

با ارائه تخفیف یا هدایا، ایمیل یا عدد تماس مشتریان را گرفتن کنید الی ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. در سایت می‌توانید با قرار دادن یک کتاب‌ الکترونیکی، کد تخفیف، فهرست قیمت، ایمیل یا شماره تماس آنها را گرفتن نمایید.
تخفیف‌ فقط مختص مشتریان فعلی، هدایایی ویژه اثناء خرید، مشاوره و حمایت خوب محصول یا خدمات از مواردی هستند که شما را در ذهن مشتری ثبت می‌کند و تمایل پیدا می‌کند مفتوح هم به شما مراجعه کند.
۱۶. تبلیغات هدفمند داشته باشید
چه در فروش فیزیکی یا آنلاین خریدار از روی تبلیغ تصمیم می‌گیرد که خرید را انجام دهد یا نه. تبلیغ نویسی یک مهارت زیاد مهم در فروش است. تبلیغات را در جایی اتمام دهید که مشتریان شما در آنجا هستند.

یک تبلیغ خوب بخصوص اگر چندین بار دیده شود مایه می‌شود بیشتر در ذهن مشتریان خفته ثبت شوید. مشتریان به خدمات شما نیاز دارند اما یک مسئله می‌ماند، چگونه خویش را در تبلیغات به آنها شناسایی می‌کنید؟

در تبلیغات در ارتباط با اینکه شما چقدر خوب هستید، گفتگو نمی‌کنید. تنها بر روی یک چیز تمرکز کنید: چه ارزش افزوده‌ای به زندگی مشتری اضافه می‌کنید.

۱۷. تبلیغات دهان به دهان، همش جواب می‌دهد

شما هر روز بهترین شیوه تبلیغات و بازاریابی را مقابل خود دارید، اما آن را نادیده می‌گیرید. مشتریان فعلی هر چند کم، گرد از راه‌هایی است که می‌توانند مشتریان وفادار دیگری را به سمت شما سرازیر کنند.

جذب هر مشتری هزینه دارد پس آنها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایتی ما فوق انتظارشان، آنها را به یک تبلیغ‌کننده سیار برای خویش تبدیل کنید. تبلیغات دهان به دهان از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است.

هیچ چیز اغلب از اینکه فردی که به او اعتماد دارید، محصول یا خدماتی را معرفی کند، شما را برای خرید ترغیب نمی‌کند. خود شما هم حتما تا به حال محصولی را خریده‌اید یا از خدماتی شرکتی به خاطر سفارش یکتا از دوستا‌نتان بهره‌گیری کرده‌اید. مشتری خوشنود گرد از موثرترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات برای رشد شغل شما است.

۱۸. از تکنیک‌های بیش فروشی و فروش مکمل بهره‌گیری کنید
فروش لحظه‌ای را فراموش نکنید. وقتی بتوانید به هر خریدار محصولات بیشتری بفروشید، بیش فروشی چهره می‌گیرد. این شغل می‌تواند با معرفی محصولات همانند اما کاملتر در اثناء خرید سپریدن شود. نمونه سایر بیش فروشی، فروش خدمات حمایت یا نظایر آن با قیمت بیشتر، به اتفاق با محصولات است.

شاید مشتری نداند که در کنار محصول خریداری شده چه محصول دیگری خرید او را تکمیل می‌کند. ساده‌ترین نمونه آن در رستوران‌ها است. بعد از سفارش غذا نزدیک همش این سوال از شما پرسیده می‌شود:

چیزی دیگری تمایل دارید: نوشابه، دلستر، ماست، سالاد، زیتون …

این یک نمونه بارز از فروش مکمل است. شما هم در کارتان آن را پیاده کنید لغایت بدون هزینه بیشتر، فروش اکثریت داشته باشید.

این روش‌ها را می‌توانید در ایمیل‌های فروش هم اجرایی کنید. طبق فروش‌ یا دانلودهای پیشین محصولاتی که پیوسته با دربایستن مشتری است شناسایی می‌شوند.

 

روش-های-افزایش-فروش-بیش-فروشی-فروش-مکمل

لیستی تهیه کنید و ببینید در کنار فروش یک محصول، چه کالا یا خدمات جانبی می‌توانید پیوست کنید. این فروش‌ها معمولا خوشنودی مشتری را به همراه دارد چون احساس می‌کند خرید او کامل شده است.

در ساحل فروش مکمل می‌توانید در هنگام خرید مشتری اگر آمادگی لازم را در او دیدید، محصولی گرانتر را به او معرفی کنید. این فرآورده گرانتر، اما کامل‌تر و متناسب با نیازهای مشتری است.

روش سایر این است که اگر کار شما احتیاج به مراجعه مجدد مشتری دارد. روش های افزایش فروش اینترنتی زمانی را در همان جلسه اول برای مراجعه بعدی برای او تنظیم کنید. اگر هم مشتری محصولی از شما خریده‌ که می‌تواند مجدد به آن نیاز داشته باشد یا محصول جدید و باکیفیت‌تری جایگزین آن شده است، با ایمیل یا تماس تلفنی آن را با مشتری در وسط بگذارید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: